VV

Det där med att fylla i checklistan…

Veckans viktiga 38

Några av er har undrat hur det går för mig och mitt viktväkteri. Just nu kan jag säga att jag bara står och stampar på ett och samma ställe. Det är visserligen bra på ett sätt men det var ju inte det som var poängen. Jag vill påpeka att det är inte Viktväktarnas program som inte fungerar utan det är jag som inte gör som man ska. Att fylla checklista har varit svårt. Jag börjar jättebra och fyller den som man ska i någon dagar men sedan kommer helgen och allt går åt skogen. Därför står jag och stampar på ett och samma ställe just nu och finner det svårt att låta bli saker. Ena veckan går jag upp lite, för att gå ner det veckan därpå. Men som jag sa till min coach: Jag ger mig inte! Det kanske inte går bra just nu idag, men imorgon kanske det går bättre. Jag tar en dag i sänder och det stora målet just nu är att fylla i checklistan utan att ens tänka på det, försöker få det som en daglig rutin. För får jag igång DET, ja då kommer resultat på en gång kan jag lova. För checklistan är A och O för att kunna lyckas, den är magisk som vi brukar säga. Jag hoppas att det går bättre för er. Hur det än går så kom ihåg: Skam den som ger sig, ge inte upp för det blir inte bättre då. Kram Nadja

Print Friendly, PDF & Email

4 Comments

  • Nadja

    Hej Mojjan

    Tack för tipset, de är verkligen välkomna! Jag har Viktväktarnas app och ska egentligen fylla i den dagligen, i förväg eller efter det jag ätit, men problemet är ju att jag inte gör det. Tänker gör det sedan och sedan blir det inte av. Måste verkligen skärpa till mig på den punkten för jag vet att fyller jag i den så har jag koll på hur mycket jag får och inte får äta. Det ger resultat!

    Jättebra viktnedgång du har gjort! Bra kämpat!
    /Nadja

  • Mojjan

    Jag har precis gått ner 15 kg med en kombination av 5:2 och 16:8, det är inte min poäng egentligen utan jag tänkte komma med ett tips som gjorde att jag klarade mig över helgen. Nu vet jag ju inte hur du gör med checklistan (jag har appen Lifesum) och där fyllde jag i FÖRVÄG vad jag skulle äta under dagen och speciellt under helgen. Då visste jag exakt vad jag skulle landa på, t ex om det var lördag och jag ville unna mig godis så skrev jag in det på morgonen tillsammans med allt annat. Då är det lättare att tänka att man inte ska äta något annat. Det är jättetråkigt i början att vara så strikt men för mig fungerade det sjukt bra. Som sagt, bara ett tips. Lycka till. 🙂

  • Nadja

    Sandra: Ingen väg är riktigt spikrak, man avviker från den av olika orsaker, men det gäller att hitta tillbaka så fort som möjligt. Jag tänker inte ge upp så gör det inte du heller!
    /Nadja

  • Sandra

    Jag står också & stampar. Eller snarare att vikten går uppåt. Har inte alls fyllt i eller ens brytt mig & jag blir så besviken på mig själv. De 25kg jag gick ner är ”snart” tillbaka.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.