Fisk, Såser, WW Flex Smartpoints, WW Propoints, WW SmartPoints

Sesampanerad torsk

Här kommer ett Viktväktarrecept som jag provade i förra veckan. Det blev endast godkänt här hemma hos oss men jag tror att det blev för mycket av sesamfröna. Jag tog mer än vad receptet sa, men nedan så är det enligt original receptet. Så ni får testa och avgöra själva. Däremot så tyckte vi om yoghurtsåsen, den påminde om Holidaydippen tyckte dottern.

Sesampanerad torsk

Till 2 portioner behöver du:

300 g färsk torsk, 1 ägg, 2 msk sesamfrö, 2 tsk rapsolja, 1 dl lättyoghurt naturell, 2 msk sweet thai chili, ev lite salt, kokt potatis för två personer, haricots verts

Gör så här:

Börja med potatisen, sätt den för kokning. Lägg i haricots vertsen när det återstår några minuter av kokning. Dela eventuellt fisken i bitar. Vispa upp ägget och vänd fisken i det och sedan i sesamfrön. Stek dem i oljan.

Sesampanerad torsk

Blanda yoghurten med sweet chili såsen och salta den eventuellt. Servera fisken med kokt potatis, haricot verts och yoghurtsåsen. Smaklig måltid.

Viktväktarna

  • WW Flex: 8 smartpoints per portion inklusive 2 kokta potatisar och yoghurtsås
  • Smartpoints: en portion är 9 smartpoints med 2 kokta potatisar och yoghurt
  • Propoints: En portion är 11 propoints med kokt potatis och yoghurt
Print Friendly, PDF & Email

2 Comments

  • Linda

    2013/11/12

    Sesampanerad rödspätta gjorde jag för ett par veckor sedan, jag tyckte det var jätte gott och kommer absolut panera med sesamfrö igen. Men det kan nog lätt bli för mkt frön.

  • Nadja

    2013/11/12

    Absolut, lite är gott. Jag gillar att ha sesamfrö på bröd.

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.