Nadja tipsar

7 måltider för endast 2 smartpoints

Planering är lite A och O för att det ska fungera för mig. Jag gör dessa inlägg med rätter som har få smartpoints och har dom till hands när jag ska ut på middag eller blir bjuden på middag, för då brukar man oftast inte veta vad man kommer att äta eller hur många points som kommer att gå åt. Med ViktVäktarna behöver man inte gå hungrig eller hoppa över en måltid för att man ska på fest eller när man ska äta en extra god och (dyr i smartpoints) middag. Utan då kan man ta och äta något av dessa rätter till lunch istället. Här delar jag med mig av 7 olika måltider som endast har 2 WW Flex smartpoints per portion. Om man sedan vill ha potatis, ris eller pasta till rätten så får man eventuellt lägga till points för det. Men om man serverar rätterna med mycket grönsaker till, så blir det som sagt bara 2 smartpoints per måltid.  Klicka på rättens namn eller på bilden så kommer du direkt till receptet. Åt gott och må gott! Nadja

TIPS: Klicka HÄR om du vill se 7 måltider för endast 1 smartpoints

1. Kyckling i balsamico- och oreganosås

2. Laxbit med vitlökssparris

3. Vegetarisk/Vegansk fylld paprika

4. Skink, ost och tomatomelett

5. Kasslersallad med vitlökssparris

6. Kyckling med mozzarella, pinjenötter och paprika

7. Fisk med vitt vin och gröna ärter

Print Friendly, PDF & Email

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.